donderdag 28 april 2016

Instagram diary #18 Pompen of verzuipen

Hallo! Ik leef nog, met de nadruk op nog. Al moet ik toegeven dat de stress mij stilaan aan het slopen is. Mijn hoofd staat bijna op ontploffen. Tel daarbij nog de talrijke slapeloze nachten en you get the picture.

Ondertussen heb ik die houtworm al 100 keer naar de maan verwenst maar the damage is done en het huidige dak moet vervangen worden. Niks aan te doen.

De komende maanden worden bijzonder hectisch. Hoe het precies allemaal gaat verlopen daar is het nu nog gissen naar. Zo staat er nog altijd geen startdatum vast. Eerst was het voor mei, dan juni en nu is er zelfs al sprake van juli.

Een 2-tal weken voor de werken effectief starten moet dan heel de bovenverdieping leeggeruimd worden, inclusief mijn slaapkamer. Een gigantisch werk wat me nu al kopzorgen baart want waar blijf je met alles als je maar de helft van de ruimte tot je beschikking hebt en je het nog enigszins leefbaar wil houden.

Zelf ga ik gedurende de werken - ongeveer 1 maand - bij familie logeren. Iets waar ik héél dankbaar voor ben. In ieder geval staat het voor mij al vast, daar gaat die mooie zomer want het zal herfst zijn voor heel het huis terug op orde staat.

Tot hier de stand der zaken.  Dit om maar even te zeggen dat mijn blog eventjes niet de hoogste prioriteit heeft hoe spijtig ik dit ook vind.

Maar wat deed ik nu de afgelopen maand? Zo deed ik mee aan een nieuwe blogswap, ging naar Gent (lees Lush) en naar het Arboretum van Wespelaar.

Ik deed een theeswap met Yolanda Damen. Nog even tussen neus en lippen zeggen dat geïnteresseerden zich nog altijd mogen melden. Bij voorkeur rustgevende theetjes :D

Dé trends van 2016, koper, marmer en cactussen, kan je allemaal vinden bij Blokker, én laat me nu net helemaal in to cactussen zijn. Deze leuke tas vond ik er ook. Het koperen glazen kistje en de cactus juwelenhanger staan nog op mijn verlanglijstje maar dat is iets voor na de werken want anders moet ik nog meer inpakken.

En dan spotte ik plots weer een vliegtuig in de lucht. Een vreemde aanblik na bijna 2 weken geen enkel gezien te hebben.

Op Facebook verscheen er een oproep voor een nieuwe bloggersswap. Aangezien ik met de vorige niet had meegedaan besloot ik nu wel nog eens mee te doen. Benieuwd wat er in dit mooie pakketje zat, kijk dan even hier.

Op een stralende lentedag opende het Arboretum van Wespelaar terug zijn deuren. Iets waar ik al weken naar uitkeek. En ja het was weer prachtig. Hoe mooi kan je de volgende keer zien in een apart fotoblogje.

De botanische tuin in Leuven is ook prachtig! Een oase van rust - midden in de stad nota bene  - waar ik uren kan ronddwalen. Dit klein aards paradijsje vind je er ook. Binnenkort staat deze foto trouwen in de mei editie van UitinLeuven. Go check it out!

Dan op een mooie dag in Gent. Of course stond er ook weer een bezoekje aan Lush gepland. Zo ruilde ik er o.a. 4 potjes in voor een nieuw gezichtsmaskertje wat hoognodig was want mijn gezicht ziet serieus af onder al de stress.

Op LisanneLeeft kwam ik een leuke DIY tegen om zelf envelopjes te maken. Het resultaat laat zich wel zien en zeg nu zelf dit is toch veel leuker dan saaie witte enveloppen.

Wat vind je van mijn nieuwe aanwinsten? De pastelkleurige sweater kocht ik bij Lola & Liza en het grijze jegging shortje bij ZEB. Laat het nu maar snel zomer worden, of herfst. Hocus pocus simsalabim.

Of dat dit alles nog niet genoeg is heb ik ook nog altijd problemen met mijn internetverbinding. Nu zou ik eens willen vragen of er hier nog mensen (in België) problemen ondervinden met Telenet? En zo ja, wat heb jij dan gedaan?

Voor nu gaat verder de overleefmodus on en hopelijk tot binnenkort.

Sandra x


3 opmerkingen:

  1. Ik wil ook wel eens een theesmaken doen, lijkt me leuk en ik heb heel veel verschillende soorten thee! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gedoe met dat dak en gets, dan ook nog iedere keer verschuiven. Superfijn dat je bij familie kan verblijven. Dat is hopelijk even rust voor je. Hou je taai, meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt Marion. Ja, die onzekerheid is op dit moment het ergst. Hopelijk staat er snel een datum vast zodat we kunnen vooruitkijken.

    BeantwoordenVerwijderen